søndag 8. august 2010

Stjerne godt

Neida det var ingen som klaget over
villbringebærpaien i går kveld!
Deigen er en oppskrift jeg fikk av fruen i huset 
jeg jobbet for som au pair i England i 1976
og paiformen fikk jeg i presang da jeg reiste hjem. 
Sarahs paideig:
100 gr mykt smør
200 gr mel
2 ss vann
Deigen skal hvile litt i kjøleskapet før den kjevles ut og flettes...
det var det ikke tid til i går kveld, så jeg laget et 
stjernelokk i full fart med pepperkakeform og slang det over.
Villbringebærene ble rørt i litt sukker og paien
koste seg i ovnen på 200 grader i ca halvtime.
Det ser ut som søndagen også blir super deilig.
God søndag ønskes til alle dere!

11 kommentarer:

  1. Hei hei
    God morgen Hanna !

    Kaka ser både lekker og kjempegod ut.

    Ser ut som det blir en knall søndag her også
    kanskje det blir en båttur idag. har ikke blitt så mange av dem i sommer pga mye vind.

    klem anita s

    SvarSlett
  2. Mmmm ... Hanna, denne paien så kjempe-god ut!! Og så smart å lage stjerne-lokk;)

    Ha en deilig søndag!

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvarSlett
  3. Så enkelt kan det gjøres:D Så helproft ut!!

    Nyt søndagen og klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Den så bare nyyyydelig ut,må stjele denne oppskriften av deg,den er allerde skrevet ned i min kokebok!!!Takk!!Klem Linda:)

    SvarSlett
  5. For en nydelig og inspirerende blogg du har! Har bare vært inne i bloggverdenen i mindre enn et døgn, og kom heldigvis over din! Skal bruke kvelden til å lese gjennom den! Håper vi kan legge deg til som følger? :)

    SvarSlett
  6. Hei du !

    I kjent Hannahstil den der, ser jeg :-) Like lekker som alt det andre du foretar deg.

    Har jo vært en kjempedag i dag. En av de varmeste dagene i sommer her på fjelltoppen. Måtte det vare ! :-)

    Ha ei god uke !

    SvarSlett
  7. Oi , den kaken så bare helt nydelig ut. Utrolig lurt op bruke pepper kake formene,

    Og tusen takk for tipset op prisme sprayen, den skal jeg sannelig kjøpe meg.

    Ha en strålende dag.

    Klem fra Sørlandet

    SvarSlett
  8. Nam. Dette så ordentlig godt ut. Også med bringebær da:))
    Ønsker deg en god start på en ny uke.
    Klem fra Line

    SvarSlett
  9. Enkelt og lækkert, sådan skal det være!
    Naturligvis var der ikke ingen klager...

    Klem Helle

    SvarSlett
  10. Koselig minne og sikkert en kjempegod pai. Lurt å bruke pepperkakeform til å lage mønster...har aldri tenkt på det før:)

    SvarSlett

/*Hanna Kristinsdottir*/