søndag 9. januar 2011

Detaljer

 ...en fornyelse på kjøkkenet med
selvklebende blondeborder
...akkurat det jeg trengte i dag
 ...en opplevelse av "noe nytt" :)
(litt som gjenbruk)
                                                       Noen som kjenner seg igjen?
Det er ikke alltid så mye som skal til for å smile av seg selv...
 Er det noen "her inne" som har lyst å lære meg å lage
bilde-collage til bloggen?
(mange bilder i en gruppe)
Hvor henter jeg opp malene? Picasa?
Hvordan går jeg frem?
Vil du hjelpe en jomfru i datanød :)
 ...det står nemlig på "lære i år" listen min ;)
og med en ny og superrask laptop går dette
sikkert som en lek...eller?
Jeg er klar -hvis du er klar:)
Ha en fin dag og kos deg med
de små detaljene som gir lykke
Søndagsklem fra Hanna 

33 kommentarer:

  1. Hei! Du har så nydelig kjøkken og du lager så mange fine ting.
    Jeg kan dessverre ikke gi deg datahjelp.
    Men jeg har et spørsmål: Jeg har lagt merke til før også at du har vakkert, gammelt bestikk hengende på veggen. Men jeg ser ikke noen skruer eller oppheng. Hvordan har du hengt dem opp? Kunne tenke meg å herme :)

    SvarSlett
  2. For noen søte blonderader. Det skal så lite til, men man må jo ha kreativiteten slik som du har. Kan jeg spørre hvor man får kjøpt disse fine selvklebende blonderemsene?

    SvarSlett
  3. De selvklebende blondebordene var utrolig søte og jammen frisket de opp både her og der. Selv er jeg også interessert i å lære om bilde-collage til min nyopprettede blogg. Må få noen tips av min datter i løpet av dagen. Ha en fortsatt fin søndag - innom hus, for ute er det et forferdelig vær her på vestlandet!

    SvarSlett
  4. Bestikkbilde:
    Bruk kartong som "veggplate" og stikk hull med tynn syl igjennom stoffet og kartongen. Fest bestikket fast til veggplaten med tynn ståltråd!
    Klem fra Hanna

    SvarSlett
  5. Blondebordene er fra Nille...
    Klem fra Hanna

    SvarSlett
  6. Hej du har så fina foton att man tittar gärna på dem en och en.
    Gå in och experimentera på Picasa då får du collage.....
    Trevlig söndag !
    Kraam
    Sanne

    SvarSlett
  7. Heisann....må vel på Nille da....
    Jeg har lastet ned et gratisprogram som heter PhotoScape, kjempefint program som bla har "montasje" som en mulighet:) Klem fra Frk

    SvarSlett
  8. Så fint. Jeg har akkurat laget collage i Picasa, se på bloggen min. Er det slik du mener? Kjempe lett.... nederst i Picasa er det et icon for collage.... velg bildene du ønsker, tala...... du har en collage... klem

    SvarSlett
  9. Nydelig de krukkene ble med blondekant.Ja enig, ikke alltid så mye som skal til for å smile:)

    Jeg lager bildecollager via Picasa.
    Nederst på Picasaprogrammet ligger en knapp som heter "kollasj".
    Når du trykker der, kan det hende alle bildene dine ligger klare i kollasjen.
    Trykk "merk alle" og fjern dem.
    Da kan du etterpå plukke frem de bildene du vil bruke, ved å dra dem inn i bilderuten.

    Du må bare prøve deg frem, det er ofte det man lærer best av!
    Spør gjerne hvis du lurer på mer ang.det!
    Lykke til!

    SvarSlett
  10. For et smart blondetriks! Hvor får man kjøpt noe sånt? Jeg har lyst til å pynte norgesglassene mine.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  11. Nydelige bilde =) Har lyst og lære slik selv er ikke flink på sann. ha en fin søndag klem =)

    SvarSlett
  12. Dette var direkte vakkert!! Takk for tips om hvor du kjøper blonden, så det i din kommentar;)
    Picasa er veldig enkelt å bruke, ser Tulip har skrevet nok, her er det bare å leke seg:O)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  13. Hallo ! Picasa er et bra program. Jeg bruker det i tillegg til Photoshop Elements, hvor jeg lager min collager. Picasa sin side bruker jeg for å få store bilder inn på bloggen.
    Du kan også prøve http://www.picnik.com som jeg synes er veldig bra side. Bl.a til å lage runde kanter på bildene mine.
    Men for å få bildene store så bruker jeg www.picasa.com og så limer jeg inn html kodene i innlegget mitt.

    SvarSlett
  14. Så lekkert med de hvite bordene!
    Last opp programmet PhotoScape, det er gratis, og det er det jeg bruker på matbloggen min.
    Ang Brun saus... ja, jeg bruker ketsjup i sausen, men den blir jo også god om du ikke bruker det. Ketsjup= tomatpure+sukker+krydder.
    Du kan jo tilsete litt brunost og litt fløte,
    det blir også godt.
    Ha en fin kveld!
    Klem : )

    SvarSlett
  15. Hej!
    Koselige bilder! Tror egentlig ikke du behöver å gjöre collage av dine bilder, for de er så fine i allefall!!! Men, Photoskape kan du laste ned veldig enkelt, og er ett fantastisk verktöy!
    Du oppdager nye saker hele tiden!
    Lene, på Lenemoras verden er jo expert på dette, spör henne om du lurer på noe!
    Ha en fin uke!

    Klem Irene

    SvarSlett
  16. Hei hei
    og godt nytt år.
    Så flotte blonder - tusen takk for tips.
    Når det gjelder kollasjer så har jeg lastet ned photoscape det er et gratis og brukervennlig redigeringsprogram.
    Jeg har hatt problemer med bloggen nå i år så nå har jeg ny url og er ikke lett å finne.(har mistet alle "vennene mine her - snufs snufs..)
    Den nye er homeandwine.blogspot.com
    er du følger fra før så trur jeg du må inn og legge deg inn på nytt.
    Ønsker deg en fin søndagskveld
    klem fra anita s

    SvarSlett
  17. Hei, Hanna! Ser du allerede har fått gode tips:) Hvis ikke du får det til; send meg en mail, så ordner jeg et minikurs;))

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  18. Heisveis...
    ble flott med den blonden....hamstret på Nille før jul...så nå skal jeg få plassert de her og der:)Jeg bruker Photoscape...der bare putter du inn bildene..veldig enkelt....
    Ha en kooooos kveld..
    klemklem

    SvarSlett
  19. Så flott det ble med de blondene :-)
    Så enkelt,men utrolig dekorativt :-)
    Gjett om jeg skal ta meg en tur på Nille snarest!!!
    Takk for tipset :-)

    Klem fra Rita

    SvarSlett
  20. Hei!

    takk for hyggelig hilsen i bloggen.
    Jeg bruker picknic.com.
    Synes det er enklest av de programmene jeg har prøvd.

    Inspirerende blogg du har her! =)

    Kathrin.

    SvarSlett
  21. WOW, where did you get the stickers from ???
    Love and Regards
    Gabi

    SvarSlett
  22. Knallstilig med disse selvklebende blondene, og så var de kjøpt på Nille? Den butikken slutter ikke å overraske, plutselig dukker det opp kjekke ting der.

    Jeg ser at du har fått greie bruksanvisninger på å lage collage i Picasa. Det er samme måten jeg gjør det på. Bare å prøve seg litt fram så får du det nok til! ;)

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  23. Nydelige bilder..og blonderemsene var kjempefine..
    Hvis du laster ned Photo Scape. den er gratis.. så kan du redigere bilder og du lage billed colagge med mange muligheter.. ganske enklet å bruke..

    Lykke til

    klememr 0))

    SvarSlett
  24. Hei!

    Gleder meg til å se dine collager, for du har "øye" for slikt noe!
    Jeg bruker Photoscape, enkelt å sette seg inn i og forstå, norsk språk og mange utviklingsmuligheter, jeg har brukt det i et og et halvt år og lærer stadig nye ting jeg kan gjøre med bildene.
    Collagene heter montasjer i dette programmet.
    Jeg hjelper deg gjerne hvis du sitter fast på noen måte, bare ta kontakt på lenemora@yahoo.no

    Lykke til!

    Klem Lenemora

    SvarSlett
  25. Kjempefint :) Ikke så mye som skal til :)
    Herlig og inspirerende blogg du har!!!

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  26. Hei Hanna :)
    For en nydelig og inspirerende blogg du har :) Har sittet og lest innlegg etter innlegg en god stund nå, og vips så hadde du 455 følgere :) Utrolig vakre bilder du tar!
    Nille neste på leting etter selvklebende blondebånd :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  27. Nydelig blogg med massevis av flotte bilder .......og inspirasjon !
    Jeg ser du har faatt mange tips allerede. Jeg bruker selv Photoscape , men har ogsaa Picasa. Photoscape er veldig enkelt aa bruke.
    Jeg folger deg videre.....
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  28. I use www.picnik.com to edit and collage my photos. It's on-line and free, although you can pay for "premium" features.

    SvarSlett
  29. Disse blondebordene er kjempefine!
    Jeg har også brukt dem... bla i vinduet på terrassedøren. Det ble kjempefint (laget et innlegg om det på bloggen min rett før jul)

    Klem fra Linda

    SvarSlett
  30. I sooooo love this beautifully done site! Congratulations... Very inspiring,

    SvarSlett
  31. Hello dear...
    Here is how I learned to make them for my blog..

    dearlittleredhouse.blogspot.com/2009/.../making-photo-mosaics-tutor

    Hope this helps you... love your blog...

    SvarSlett
  32. Dear Hanna, Do you sell your little porcelain bowls?

    SvarSlett

/*Hanna Kristinsdottir*/