tirsdag 12. februar 2013

Snik titt...

...på en øy...ja på en herlig sjarmerende øy mot øst
i Danmark har jeg kjøpt et "lille bondehus"!
Her ser dere vinduet i uthuset...
eller verkstedet som det blir i fremtiden.
...her er somme-ute-plassen...der hagemøblene/ute spiseplassen
 skal være...litt i le...
(det blåser myyye på øya)
så utestue står allerede på ønskelisten...:-)
...med stor hage rundt huset må
 "gartnergenene" opp og frem i lyset...og jeg som liker ugress...
Det blir spennende å se hvordan dette går.
Sommerbilde fra prospektet.
Fasaden har bindingsverk og stråtak...huset er fra 1875!
Huset ligger en liten sykkeltur unna en kritthvit sandstrand,
...må jeg si mer :-) hi, hi...
Jeg gleder meg til å shine opp...blogge og ta bilder,
ja, dette blir en hyggelig hverdag...fra ca.1.april.
Foto: Palle
Nå leter jeg etter håndverkere...og denne kakkelovnen
har jeg funnet hos Palle som jeg vil fortelle mer om siden...
Bildet er fra hagestuen hans...og han har heldigvis flere ovner på "lager".
Den grå veggen bak er også rålekker.
OBS!
Jeg leter etter plankegulv (ikke parkett)...
så hvis du som er innom, vet om et kult "gulvtips" i Danmark...
om hvor jeg finner røffe gulvplanker i country-look,
blir jeg overglad! 
På gjensyn...til alle dere som tok en liten snik titt :-)
KLEM fra Hanna

23 kommentarer:

  1. Ojoj, heldige du - det ser jo helt fantastisk ut :)
    Og spennende, ikke minst :) Masse lykke til med flyttingen!
    Lise

    SvarSlett
  2. Åååå, for en drøm av et hus, og sted, og strand.. og.. og!
    Dette blir nok et herlig sted å være tenker jeg:)

    Klem, Line

    SvarSlett
  3. Hvor cool og velkommen til Danmark er da nysgerrig og høre hvor det er henne, jeg bor selv mod Øst i Danmark.. Hmmm gulv, der er fx www.ditgulv.dk eller du til gammelt træ så prøv hos genbyg.dk

    SvarSlett
  4. Gratulerer med kjøp av denne idylliske plassen. Så koselig. Blir artig å følge med videre.

    Ha en fin kveld.

    Klemmer fra Hjørdis

    SvarSlett
  5. Å herlighet for en perle!!!!
    Som jeg gleder meg til å se hva du finner på:)
    Og ovnen....sukk.Har denne Palle noe webside...er på litt kakkelovn-jakt selv;)
    Gratulerer,dette var virkelig herlig !!!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  6. WOW så gøy :)) Såå heldig du er.. Huset ser jo helt nydelig ut og jeg skjønner godt at du gleder deg :)
    Jeg gleder meg til å følge med deg videre :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  7. Hvor spændende..:-)
    Kunne godt lyde som Bornholm eller Læsø..;-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlett
  8. Wow...gratulerer! Skjønner at du gleder deg :) Håper det kommer flere flotte bilder derfra etterhvert.

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  9. Gratulerer! Ser jo bare kjempefint ut, med hage, verksted og strand! Skjønner godt at du gleder deg til å ordne og gjøre det til ditt eget!

    Lykke til

    Gry K

    SvarSlett
  10. Wow...for et vakkert sted, gratulerer så mye. Gleder meg til å se flere bilder etterhvert. Men fikk ikke helt klart for meg om du skal flytte dit eller kun som et feriested?
    Varm klem fra meg

    SvarSlett
  11. Ej der var det jo :o) Hvor ser det smukt ud Hanna.

    Ønsker dig alt det bedste med det skønne hus.
    Og plankegulv kan de også sagtens hjælpe med...

    Glæder mig meget til at følge din rejse.
    Knus Lise

    SvarSlett
  12. HEI,
    så spennende.
    og da forlater du Norge for fast bosted Danmark????
    veldig stilig hus og Danmark er toppers. har familie der nede, min manns pappa er dansk.
    koselige mennesker og de er jo så glad i Norge og nordmenn....



    du har det vel for travelt til å svare.... ?
    hører sjelden fra deg ;-)


    du skal vel jobbe med keramikk i verkstedet ditt ? skal følge deg på bloggen...er spent!
    må være litt rart å forlate det fine hjemmet deres i Asker og??? men blir sikkert topp å bo i Danmark.
    uansett, lykke til.

    klem TOVE

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye, og takk for titten :-)

    SvarSlett
  14. Til hamingju með nýja húsið þitt, Hanna.
    Hlakka til að sjá hvernig þú innréttar í framtíðinni

    kv. frá Íslandi

    SvarSlett
  15. Gratulere så utrolig mye:)
    Så kjempe gøy med et nydelig gammelt landhus i Danmark:)
    Gleder meg til å følge deg der:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  16. Gratulerer :) så spennende.

    SvarSlett
  17. Åh hvor bliver det spændende Hanna, skal du bruge det til sommerhus? At få sådan et fint gammelt hus og begynde at forme det efter din egen smag og stil, må absolut være et ønskeprojekt!!!!

    Lykke til, min ven! Jeg kigger gerne forbi!

    Knus fra Helle

    SvarSlett
  18. Your new home looks absolutely gorgeous! Enjoy!

    SvarSlett
  19. Hej Hanna
    ég bý hér í Köben og maðurinn minn er sjálstætt starfandi smiður og sagði að besti staðurinn gæti verið www.genbyg.dk
    þeir eru með allar tegundir af gólffjölum sem þú gætir kannski notað í þetta yndislega hús sem þú hefur keypt þér hér í Danmörku, nákvæmlega okkar draumur líka að eignast svona hús, en erum enn á fullu að gera okkar hús hér að því drauma húsi sem við viljum :) það verður gaman að kíkja inná bloggið þitt og fylgjast með þegar þú ferð af stað að innrétta :) Endilega kíktu inná bloggið mitt væri gaman að fá þig í heimsókn :)
    Hilsen fra Köben. Diana

    SvarSlett
  20. hei og hopp...
    gleder meg kjempemasse til å se bilder fra Danmark og ditt nye hjem.
    det blir sikkert nydelig; gjennomført vakkert. du er så flink med interiør.
    god klem til deg som sikkert pakker og pakker og rydder og rydder....
    ;-) smil
    Tove

    SvarSlett
  21. For et fantastisk sommerhus! Noe så vakkert... der kommer du nok til å storkose deg! Gleder meg til å se mer av stedet...
    God påske!
    :-)

    SvarSlett
  22. Så herlig dette ser ut! Masse lykke til med flytting og alt du sikkert skal gjøre for å sette ditt preg på huset og hagen. Gleder meg til å følge med :)

    SvarSlett

/*Hanna Kristinsdottir*/